dinsdag 1 april 2008

wonende te Noordwijk, Henriëtte Roland Holst-van der Schalk

Henriette Goverdine Anna Roland Holst-van der Schalk (Noordwijk, 24 december 1869 – 21 november 1952.
Nog geen maand na de verhuizing en de heropening van onze vernieuwde(ver)huisbibliotheek gebeurt waar ik al bang voor was. Boeken die ik klakkeloos aan de ophaalfiguren voor rommelmarkten heb afgestaan, springen op mijn pad.
Niets vermoedend type ik wat zoek items in op Google, en ja hoor, daar kruist een instelling mijn pad, die ik nog niet eerder heb opgemerkt. Niet zo slim want het Volkskrant Noordwijk Blog maakte er al heel lang geleden melding van. Maar goed,
het is de site van de bibliotheek voor de Nederlandse letteren. Nooit zag ik zo'n complete collectie bijeen. Klik dus rechts in de marge op die naam, en zie, een wereld gaat voor je open. Ik zal me proberen te beperken tot schrijvers met een relatie tot Noordwijk.
Het begint met Henriëtte van der Schalk. Zij huwde met Adriaan Roland-Holst


Henriette Roland Holst
Vanaf nu heropen ik deze blog, om met je te treuren over mijn gevoelige boekenverlies. Alles daarover. En dan ook alles over boeken en als specialiteit alles over boeken in relatie tot het mooie Zuidhollandse dorp NOORDWIJK.
Log elke dag even in of heb je iets te melden!!!!! WIL JE MEEDENKEN???Reageer

Geen opmerkingen: